viernes, 5 de julio de 2013

SLOT.IT PRESENTA SU NUEVO MODELO : PORSCHE 962 ¡¡¡ CONOCELO YA ¡¡¡


Porsche 962 is a sport-prototype racing car created to replace the already succesfull Porsche 956, in order to allow its presence in the Americans IMSA and WSC Group C competitions. It was one of the most succesfull racing cars ever and it won several competitions all over the world: - World Sport-Prototype Championship in 1985 and 1986 - 24h Le Mans in 1986, 1987 and 1994 - IMSA GTP Championship in 1985, 1986, 1987 and 1988 - 24h Daytona in 1985, 1986, 1987, 1989 and 1991 - 12h Sebring in 1985, 1986, 1987 and 1988 The '962C' appeared for the first time at Le Mans in 1985. The engine was a boxer, 6 cylinders, with two turbos, liquid-cooled, 4 valves per cylinder, double overhead camshaft. On the 3 factory cars engaged in the '24 Hours' in 1988, displacement had been increased at 3 liters. 
Even the tail had been updated. In those years, cars used 'long' shaped tails to have the less possible drag on the 'Les Hunaudières' straight. During qualifying, the works 962C reached a maximum speed of 391 kph. Car number 19 was driven by three Andrettis: Mario, former Formula 1 World Champion and Indy 500 winner, his son Michael and John, the son of Mario's twin brother.



La Porsche 962 è un'auto da corsa, Sport-Prototipo, creata per sostituire la già pluripremiata Porsche 956, al fine di consentire la sua partecipazione nelle gare americane IMSA e WSC Gruppo C.
E' stata una delle migliori auto da corsa di tutti i tempi e vinse diverse competizioni in tutto il mondo:
- Campionato Mondiale Sport Prototipi nel 1985 e nel 1986
- 24h Le Mans nel 1986, 1987 e 1994
- Campionato IMSA GTP nel 1985, 1986, 1987 e 1988
- 24h Daytona nel 1985, 1986, 1987, 1989 e 1991
- 12h Sebring, nel 1985, 1986, 1987 e 1988
Il debutto a Le Mans della '962C' avvenne nel 1985. Il motore era 6 cilindri boxer, biturbo, raffreddato a liquido, 4 valvole per cilindro, doppio albero a camme in testa.
Sulle 3 auto impiegate dal team ufficiale alla 24 Ore del 1988, la cilindrata era stata incrementata a 3 litri. Era stata rinnovata anche la coda, dal profilo allungato per ridurre al massimo la resistenza sul lungo rettilineo di Les Hunaudières. Le 962C ufficiali, in prova, raggiunsero i 391 km/h.
La curiosità dell'auto numero 19 era l'equipaggio, formato da tre Andretti: Mario, già Campione del Mondo di Formula 1 e vincitore ad Indianapolis, suo figlio Michael, e John, figlio del fratello gemello di Mario.

FUENTE : PAGINA OFICIAL DE SLOT.IT

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