miércoles, 24 de julio de 2013

NUEVOS COMENTARIOS SOBRE EL PORSCHE 962 DE SLOT.IT

Porsche 962 is a sport-prototype racing car created to replace the already successful Porsche 956, in order to allow its presence in the IMSA and WSC Group C competitions.
It was one of the most successful racing cars ever and it won several competitions all over the world:
- World Sport-Prototype Championship in 1985 and 1986
- 24h Le Mans in 1986, 1987 and 1994
- IMSA GTP Championship in 1985, 1986, 1987 and 1988
- 24h Daytona in 1985, 1986, 1987, 1989 and 1991
- 12h Sebring in 1985, 1986, 1987 and 1988
The IMSA 'GTP' regulations required some modification in comparison with Porsches designed for the Group C.
Front axle was shifted 12 centimeters ahead, so that driver's feet could stay behind the wheels hubs. The boxer 6 cylinders engine had a displacement of 3.2 liters, was air-cooled, with only one turbo, 2 valves per cylinder, one single overhead camshaft.
Chip Robinson and Al Holbert finished second at the 1987 Sebring 12 Hours. Holbert, excellent driver but also engineer, was the director of Porsche Motorsports North America. When he was killed in a plane crash, IMSA retired the use of '14', because it was the race number Al had became identified with.


La Porsche 962 è un'auto da corsa, Sport-Prototipo, creata per sostituire la già pluripremiata Porsche 956, al fine di consentire la sua partecipazione nelle gare IMSA e WSC Gruppo C.
E' stata una delle migliori auto da corsa di tutti i tempi e vinse diverse competizioni in tutto il mondo:
- Campionato Mondiale Sport Prototipi nel 1985 e nel 1986
- 24h Le Mans nel 1986, 1987 e 1994
- Campionato IMSA GTP nel 1985, 1986, 1987 e 1988
- 24h Daytona nel 1985, 1986, 1987, 1989 e 1991
- 12h Sebring, nel 1985, 1986, 1987 e 1988
Il regolamento IMSA 'GTP' impose alcune modifiche, rispetto alle Porsche progettate per il Gruppo C.
L'asse anteriore della 962 era più avanzato di 12 centimetri, affinchè i piedi del pilota stessero dietro ai mozzi ruota. Il motore boxer 6 cilindri era di 3.2 litri di cilindrata, raffreddato ad aria, con un solo turbo, 2 valvole per cilindro, un singolo albero a camme in testa.
Chip Robinson e Al Holbert giunsero secondi alla 12 Ore di Sebring 1987. Holbert, ottimo pilota ma anche ingegnere, era direttore di Porsche Motorsports North America. Quando morì, in un incidente aereo, l'IMSA ritirò il 14 come numero di gara, quello a cui Al era affezionato.

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