lunes, 8 de julio de 2013

CRONICA DE LA COMPETENCIA INTERBAIX DE SANT JOAN DESPI


CURSA INTERBAIX A SANT JOAN DESPÍ (RESUM)


SLOT Magazine BAIX LlobregatÉs espectacular veure com en aquestes alçades de campionat, la participació es manté i continua sent un campionat d’ alçada amb molts factors que el converteixen en un esdeveniment altament competitiu a un esbarjo relaxant i fins i tot terapèutic per a qui no obté tants bons resultats. A més a més la cursa coincidia amb la final de la Copa del Rei i el club de St Joan que disposa de un servei-bar amb TV van oferir el partit, molts pendents de com aniria la cosa, alguns es dedicaven a gastar la broma de cridar gols falsos i veure com la gent deixava els mandos per anar a vedur que passava. Sort que el bon sanderi, feia que les bromes es gastessin al final de cada mànega. Clar que aquí el que importa es la cursa en si, tot i que més d’ un es va endur una alegria per el que fa el tema del futbol. Altres no, en fi hi ha de tot. Ves es com això del slot que només guanay un i que els demés queden per darrere, la qüestió almenys es arribar al final, un final de un circuit que es impresionant, per començar se surt de un recta curta, que enllaça amb una corba amb forma de U invertida, epr el que el inici de cursa ja et requereix un bon grau de concentració, despres en una petita baixada, arriba la corba més tancada del circuit per encarar els cotxes cap a la sortida, en una recta molt llarga, tant que ha d’ anar tallada de una xicane que et fa dubtar fins on pots apurar, després torna a fer una U cap a una succesió de corbes, per arribar a una recta de tamany mig i finalment un altre succesió de corbes fins arribar altra vegada a la curta recta d’ inici.

La cursa ha servit per a que l’ actual campió es desmarqui en solitari en el campionat. Pep pren l’ iniciativa, tot i no poder guanyar. La victòria ha estat per a Josep Cardona, pilot local que amb aquest resultat es situa el 16é de la general amb dues curses menys. Si restem les dues amb la norma puja, falta veure si seguira la resta de campiont o no. Aquí Joan Castellví ha fet front al segonn circuit que al seu estil li es més desfavorable, conjuntament amb el de St Feliu, tot i que aquí ha lograt millor resultat que A St Feliu, el resultat obtingut el distància una mica del líder. Ara falta descartant les dues pitjors, intentar plantar cara a St Andreu el proper cap de setmana, circuit que si que li es favorable. Tot el contrari que Marc Nomen, el pilot local i polifacètic, que ha aprofitat el factor pista per estar entre els tres primers del campionat tot i no haver aconseguit cap victòria. El seu alt rendiment i alta adaptació a tots els terrenys expliquen la seva actual posició. Ara li venen circuits poc favorables i per tant veurem com resisiteix deixar el podi. Jose Mª que havia començat mot fort, havia patit a Masquefa un daltabaix i tot que a St Feliu recuperava sensacions, no les acabava de tenir totes aquí a St Joan. Crec que a St Joan no podia aspirar a tornar a obtenir resultats de principi de temporada, però si les sensacions bones amb el cotxe dins d’ un circuit, i crec que a St Joan ho va fer. Aquesta lleu recuperació amb l’ oposició de cracks i pilots locals excel·lents el motiven a fer un intent més d’ atac a casa el proper divendres dia 7. Molt aprop té Jordi Comas que té notables resultats i que aspira també al podi, Jordi a excepció de Corbera que no va tenir el seu millor dia, va fer una gran actuació com la que esn té habituats. Pilot seriós, meticulos, cosa que no impedeix que sigui afable i amable amb els demés. Un caràcter que no el duen a ser un pilot lo suficientment agresiu com per aspirar a guanayar una cursa. Ha de guanayar per tècnica i mecànica. Em recorda una mica al Dani Pedrosa, tot i que a ell quan les coses no li surten bé, no dòna la culap al cotxe. Destacar la participació d’ Israel Gómez i Xavi Caldes que van fer un bon paper i van generar un petit debat que era el següent: Els pilots no habituals han de puntuar o han d’ influir en el general dels que ho fan sempre? Home, jo opino que ha de puntuar tothom qui paga una inscripció i compleix la norma. Ara la pregunta que jo faig als partidaris, es, agafa la classificació i refés les puntuacions, treient les persones que només han vingut as dues o quatre curses i l’ any que ve a veure si encar defenses el sistema de treure punts. Un campió ha de guanyar sent el millor. A més ja es va provar i gariebé perdem la persona que feia les puntuacions. I prou fa amb restar els dos pitjors resultats. Quan si m’ apureu en comapracions, en els campionats que tots admirem si ets pilot oficial no en pots descartar ni una. I si un pilot privat aconseguiex punts i tu com a ofical no, doncs això, et fots i punt. A millorar a la següent. A més que ens ho juguem? Una copa de llautó? En fi, opinió meva que no va a missa.

No hay comentarios:

Publicar un comentario